Προκειμένου να αποφύγει δυσάρεστες ανατροπές στην ολοκλήρωση της συμφωνίας πώλησης του 67% του ΟΛΠ στην Cosco και μετά τη διαπίστωση της κινεζικής εταιρίας πώς από το νομοσχέδιο κύρωσης της σύμβασης παραχώρησης που κατατέθηκε στη Βουλή, είχαν αφαιρεθεί κρίσιμα σημεία τα οποία υπήρχαν στην αρχική συμφωνία, η κυβέρνηση εξαναγκάστηκε σε νομοτεχνικές βελτιώσεις.

Πάντως σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ, στελέχη της Cosco εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για τις αλλαγές, ενώ υποστηρίζουν πως ουδέποτε έθεσαν αλλαγών στις εργασιακές σχέσεις. Πάντως οι παλινωδίες της κυβέρνησης, είτε προκλήθηκαν με ευθύνη του υπουργού Ναυτιλίας είτε της γενικής κυβέρνησης όπως είπε ο κ. Δρίτσας, προκαλέσαν θύελλα αντιδράσεων ενώ οι χειρισμοί θα αφαιρούσαν από τον πρωθυπουργό ένα πλεονέκτημα κατά την επίσκεψη του στην Κίνα.  

Η συνεδρίαση της Ολομέλειας της Βουλής με αντικείμενο την ψήφιση νόμου μέσω του οποίου κυρώνεται η σύμβαση παραχώρησης του ΟΛΠ στην Cosco, άρχισε εκ νέου λίγο μετά τις 15:30, μετά την διακοπή που διήρκεσε για περισσότερο από δύο ώρες, με την κατάθεση των βελτιώσεων από τον υπουργό Ναυτιλίας Θ. Δρίτσα.

Διαβάστε εδώ το έγγραφο με τις αλλαγές.

Σεβόμαστε τον παραχωρησιούχο, μια εταιρεία έχει κρατική υπόσταση και τη φίλη χώρα τη Λαϊκή Δημοκρατία της Κίνας», ανέφερε μιλώντας στην Ολομέλεια κατά τη συζήτηση για την κύρωση της συμφωνίας παραχώρησης του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, ο υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας.

«Εξαντλήσαμε την προσπάθεια και όλη την καλή πίστη για την άρση κάθε επιφύλαξης για να μη μείνει η παραμικρή υποψία, ότι η κυβέρνηση δεν είναι συνεπής με τις συμφωνίες που κάνει», σημείωσε ο κ. Δρίτσας αναφερόμενος στις νομοτεχνικές βελτιώσεις τις οποίες κατέθεσε μετά την επανάληψη της συνεδρίασης.

«Γεννήθηκε μείζον θέμα χωρίς λόγο», είπε και προσέθεσε ότι δεν υπήρχε λόγος για όλη αυτή την αναταραχή, ενώ επανέλαβε ότι οι αλλαγές που έγιναν δεν αποτελούν σε οποιαδήποτε περίπτωση παραβίαση των συμφωνημένων.

«Θέλω να πιστεύω ότι ο παραχωρησιούχος έχει αποδεχτεί νομικές συμβουλές «υπερβολικής κάλυψης»», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Δρίτσας, ενώ κατηγόρησε την αντιπολίτευση ότι έσπευσε να αξιοποιήσει το θέμα που δημιουργήθηκε για να αναδείξει τη δήθεν αναξιοπιστία της κυβέρνησης.

Συνεχίζοντας, επανέλαβε ότι επρόκειτο για παρεμβάσεις οι οποίες συνέτειναν στην καλή νομοθέτηση και εξυπηρετούν και τις δυο πλευρές και αποφεύγονται μελλοντικές τριβές που θα μπορούσαν όπως είπε να εμποδίσουν την αναπτυξιακή προοπτική.

«Οι νομοτεχνικές βελτιώσεις μπορούν πραγματικά να βελτιωθούν, να δοκιμαστούν και στην πράξη και να αξιολογηθούν», τόνισε ο υπουργός Ναυτιλίας.

Κατά την ομιλία του, ο κ. Δρίτσας αναφέρθηκε στις διαφοροποιήσεις που έχει η σημερινή συμφωνία από τη σύμβαση που είχε διαμορφωθεί κατά το παρελθόν από την κυβέρνηση ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στη διασφάλιση των εργασιακών δικαιωμάτων την εξαίρεση αρχαιολογικών χώρων και ακινήτων που βρίσκονται μέσα στη λιμενική ζώνη, και στην παραχώρηση της ακτογραμμής των «Λιπασμάτων» στον Δήμο Δραπετσώνας «μετά από αγώνες 20 ετών», όπως ανέφερε.

Ο κ. Δρίτσας σημείωσε επίσης την μεταβίβαση αρμοδιοτήτων δημοσίου συμφέροντος τις οποίες ασκούσε ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς στη Δημοσία Αρχή Λιμένων (ΔΑΛ), «απόφαση η οποία απετέλεσε την αιτία να μας ασκηθεί κριτική ότι είμαστε κρατιστές», όπως χαρακτηριστικά είπε.

Αναφερόμενος στις μετατάξεις, που το νομοσχέδιο καθιστά δικαιούχους όσους εργάζονται αυτή τη στιγμή στον ΟΛΠ, είπε ότι αν μεταταχθούν δεν διατηρούν την προσωπική διαφορά, αλλά θα ενταχθούν στο ενιαίο μισθολόγιο.

«Με τη σύμβαση αυτή γίνεται μια τομή, πρόκειται για σημαντική μετάβαση και λάβαμε πρόνοιες ικανές να εξασφαλίσουν την παραγωγική πορεία με κοινωνική ασφάλεια και κοινωνική βεβαιότητα» κατέληξε ο υπουργός Ναυτιλίας.

Νωρίτερα, το αυστηρό ύφος της κινεζικής εταιρείας είχε προκαλέσει συναγερμό στην κυβέρνηση, με αποτέλεσμα να κληθεί εσπευσμένα στη Βουλή ο υπουργός Επικρατείας, υπεύθυνος για τον συντονισμό του κυβερνητικού έργου, Αλέκος Φλαμπουράρης, ενώ την ίδια ώρα η Ν.Δ. κατήγγειλε την κυβέρνηση ότι εξαπάτησε τους αντισυμβαλλόμενούς της. 

UPDATE: Επικυρώθηκε η συμφωνία για τη μεταβίβαση του 67% των μετοχών του ΟΛΠ στην Cosco με πλειοψηφία των βουλευτών, συγκεκριμένα με 223 ψήφους υπέρ -των βουλευτών των έξι εκ των οκτώ κομμάτων.

Ειδικότερα, υπέρ επί της αρχής του νομοσχεδίου ψήφισαν ο ΣΥΡΙΖΑ, η ΝΔ, η Δημοκρατική Συμπαράταξη, το Ποτάμι, οι ΑΝΕΛ και η Ένωση Κεντρώων και καταψήφισαν η Χρυσή Αυγή και το ΚΚΕ (25 ψήφοι).

Το ΚΚΕ υπερψήφισε, ωστόσο, την τροπολογία για το Κερατσίνι και τα άρθρα για το Λιμενικό Σώμα, πλην αυτού για την συμμετοχή του Λιμενικού στην FRONTEX. 

Η ΧΑ έθεσε σε ονομαστική ψηφοφορία την αρχή του και άρθρα του νομοσχεδίου και η Δημοκρατική Συμπαράταξη, το άρθρο 10α, για τις εργασιακές σχέσεις.


Newsroom